Pomorski Broker Eksportowy: cykl seminariów „Export Professionals” – Badania rynku i modelowanie biznesowe oraz budowanie relacji biznesowych z wykorzystaniem narzędzi online (platformy do spotkań B2B, targi, konferencje), 19-20 marca 2021 r.

Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” Oddział Terenowy w Gdańsku serdecznie zaprasza na kolejne organizowane w ramach programu Pomorski Broker Eksportowy seminarium online poświęcone zagadnieniom związanym z badaniami rynku i modelowaniem biznesowym, a także z budowaniem relacji biznesowych z wykorzystaniem narzędzi online.

Seminarium realizowane jest w ramach cyklu seminariów „Export Professionals” – czterech dwudniowych (piątek i sobota) intensywnych wykładów i warsztatów online wypełnionych praktyką i wiedzą ekspercką w zakresie organizacji i rozwoju działalności eksportowej przedsiębiorstwa.

ZAPISY – https://tiny.pl/rnndf

Poszczególne seminaria będą poświęcone następującym zagadnieniom:

  • Zrealizowane: Zagadnienia prawne związane z działalnością eksportową.
  • Zrealizowane: Skuteczne negocjacje handlowe w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz marketing międzynarodowy z elementami wykorzystania e-marketingu do budowania wartości marki.
  • Obecne seminarium: Badania rynku i modelowanie biznesowe oraz budowanie relacji biznesowych z wykorzystaniem narzędzi online (platformy do spotkań B2B, targi, konferencje) – 19 – 20.03.2021.
  • Planowane: Wprowadzanie polskich marek na wybrane rynki: azjatyckie, Europy Wschodniej
    i Zachodniej – 27 – 28.03.2021 r.

Gdzie i kiedy:
Seminaria odbywają się online po zalogowaniu na platformie internetowej Clickmeeting.
Zaproszenia wysyłane są do uczestników dzień przed planowanym wydarzeniem.

W seminariach mogą brać udział przedsiębiorcy sektora MŚP posiadający siedzibę w województwie pomorskim.

Zakres tematyczny pierwszego seminarium:
Dzień Pierwszy: 19.03.2021 r. (piątek), godzina 9:00 – 16:00
1. Wybieranie kierunku analizy biznesowej.
2. Typowanie krajów perspektywicznych.
3. Definiowanie informacji niezbędnych do analizy.
4. Budowanie “bazy wiedzy”, czyli zbieranie informacji nt. danego rynku.
5. Benchmarking konkurencji lokalnej.
6. „Pogląd świata docelowego”. Definiowanie przewag konkurencyjnych w stosunku do rynku lokalnego.
7. Budowanie strategii wejścia na nowy rynek (wymiar legislacyjny, zasoby niezbędne do uruchomienia działalności, prognozy sprzedaży i źródła założeń, określenie BEP).
8. Określenie możliwego modelu wejścia na nowy rynek w oparciu o BEP (koszty, branding, postrzeganie marki – wpływ ekspansji, konieczne zmiany organizacyjne, dodatkowe wartości z obecności na danym rynku).
9. Decyzja biznesowa na podstawie analizy.
10. Case Study: wprowadzanie firmy na rynek Bośni i Kazachstanu.
11. Q&A

Prelegent: Aleksandra Łukaszun

Dzień Drugi: 20.03.2021 r. (sobota), godzina 9:00 – 15:00
1. Enterprise Europe Network, jako największa na świecie sieć wspierająca zagraniczną ekspansję MŚP:
• baza ofert współpracy Partnership Opprotunities Database – stwórz ofertę swojej firmy o międzynarodowym zasięgu,
• wirtualne rozmowy B2B z międzynarodowymi partnerami.

Prelegent: Paweł Gruszkowski

2. Budowanie relacji biznesowych z wykorzystaniem narzędzi online:
• indywidualne podejście do budowania relacji w świecie cyfryzacji;
• istota spersonalizowanego komunikatu i sekwencji wiadomości;
• znaczenie temperamentu odbiorcy w relacjach online;
• budowanie relacji w manufakturze online bez możliwości f2f;
• nie daj o sobie zapomnieć – długofalowy online;
• narzędzia online do pozyskiwania biznesowych kontaktów;
• Q&A.

Prelegent: Basia Mazurek

Sylwetki prelegentów:

Aleksandra Łukaszun – Project Managerem z 7 letnim doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi projektami. W LPP odpowiedzialna za analizę biznesową i ocenę potencjału nowych rynków zagranicznych. Koordynowałam projekty otwarć pierwszych sklepów stacjonarnych i rozpoczęcia sprzedaży online w Wielkiej Brytanii, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Kazachstanie oraz Finlandii. Aktualnie w BBK również zajmuje się tematem ekspansji działalności marek w portfolio firmy na rynki Europy Zachodniej, zarówno w modelu B2C, jak i B2B.

Basia Mazurek – Strateg, Coach, Ekspert w zakresie rozwoju, restrukturyzacji oraz zarządzania zmianą. Założycielka BN Consulting i Członek Zarządu RIGP. Efektywny i rentowny Przedsiębiorca własnego biznesu działający od 24 lat na rynku MiŚP. Wykorzystuje Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Autorka nowatorskich programów wspierających firmy na różnych etapach ich rozwoju oraz modernizacji obecnych systemów zarządzania.


Szczegółowe informacje:

Donata Strycharczyk
e-mail: