Strategia budowania relacji B2B i wchodzenia na rynek zagraniczny, 14.06-15.06.2019

Serdecznie zapraszamy mikro, małych i średnich przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych do udziału w organizowanym w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy cyklu seminariów „Export Professionals”, czyli praktycznym programie podnoszenia kompetencji eksportowych pomorskich przedsiębiorców.

Seminarium: ,,Strategia budowania relacji b2b i wchodzenia na rynek zagraniczny’’ będzie poświęcone następującym zagadnieniom:

  1. Analiza gotowości przedsiębiorstwa do wejścia na nowe rynki zbytu, analiza pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów.
  2. Budowanie oferty tzw. produktu całościowego
  3. Ochrona własności intelektualnej
  4. Nawiązywanie relacji b2b (rekomendowane narzędzia i sposoby, dobre i złe praktyki)
  5. Wybrane zagadnienia logistyczno-spedycyjne.
  6. Savoir–vivre w kontaktach międzynarodowych oraz zagadnienia związane z kulturą biznesową

 

Prosimy o zabranie ze sobą wizytówek.

 

GDZIE I KIEDY

14 czerwca 2019, godzina 9:00-16:00

15 czerwca 2019, godzina 9:00-14:00

Gdański Park Naukowo-Technologiczny

ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk

Budynek B, Sala 002 ( parter)

 

Program spotkania – 14.06.2019 r.

 

08:30-09:00

Rejestracja

09:00-09:05

Powitanie uczestników

09:05-11:30

Analiza gotowości przedsiębiorstwa do wejścia na nowe rynki zbytu, analiza pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów– analiza przypadków:
–   planowanie i rozwój eksportu w firmie, sposoby i kryteria wyboru rynków do ekspansji, dobór strategii ekspansji, przygotowanie oferty na rynki zagraniczne, wybór rynków zagranicznych, ustalanie źródeł i zdobycie niezbędnych informacji, stworzenie strategii (produktu, dystrybucji i ceny)

11:30-11:45

Przerwa kawowa

11:45-13:45

Kanały sprzedaży i formy ekspansji zagranicznej:
– budowanie strategii eksportowych i właściwe pozycjonowanie marek, rozpoczęcie działalności eksportowej, wyznaczanie celów eksportowych, analiza gotowości przedsiębiorstwa do wyjścia na nowe rynki zbytu, analiza pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów
– partnerzy handlowi oraz pośrednicy występującymi w obrocie międzynarodowym
– wykorzystanie Internetu w działalności eksportowej – handel elektroniczny

13:45-14:15

Przerwa kawowa

14:15-16:00

Działania marketingowe w relacjach B2B
– planowanie strategiczne w marketingu B2B
– strategie, taktyki i narzędzia pozyskiwania nowych klientów biznesowych

16:00

Zakończenie

 

Program spotkania – 15.06.2019

09:00-09:05

Rozpoczęcie seminarium

09:05-11:30

Nawiązywanie relacji b2b:
– techniki i sposoby pozyskiwania partnerów zagranicznych, narzędzia marketingu i negocjacji w handlu zagranicznym, zasady współpracy
Savoir–vivre w kontaktach międzynarodowych oraz zagadnienia związane z kulturą biznesową – analiza zachowań biznesowych na wybranych przykładach. – różnice kulturowe, zachowania biznesowe w różnych częściach świata, struktury i główne elementy procesu komunikacji, zasady protokołu, dobre obyczaje i etykieta w biznesie

11:30-11:45

Przerwa kawowa

11:45-13:00

Ochrona własności intelektualnej.
– własność intelektualna i przemysłowa w przedsiębiorstwie
– prawo autorskie i prawa pokrewne
– znak towarowy, wynalazek i wzór użytkowy

13:00-14:00

Wybrane zagadnienia logistyczno-spedycyjne.
– logistyka i prawo w handlu międzynarodowym
– dokumentacja w obrocie międzynarodowym, ułatwienia celne w obrocie towarowym z zagranicą
– normy techniczne i sanitarne w handlu międzynarodowym oraz normalizacji na rynkach zagranicznych

14:00

Zakończenie